11.07.2010

Jalan : KiMiA...

Jalan ini bakal aku lalui dan sedang berusaha kearahnya...

Hari  ini hari Ahad. Hari ini saya sedang buka buku kimia. Sebab hari Rabu ada ujian final sem. Tajuknya Exploring Material tapi, ayat mudahnya Kimia. Segala bentuk Alkohol, Carboxylic Acid dan macam-macam lagi yang sedang mengkimiakan kepalaku. Tapi tidak mengapa. Itu tak bermakna aku tak boleh menulis dan terus menulis.

Selalu orang akan cakap bila pasangan kekasih saling mencintai dan dapat merasai rasa yang seakan-akan sama dan apa yang mereka sedang alami.

"Awak, saya tahu yang awak tak sihat hari ini..." kata si teruna.

"Mana awak tahu saya tak sihat, awak bukan jumpa saya kan hari ni " balas si dara.

"Ala..awak ni, ni lah nama chemistry between us " terang teruna lagi.

"Oooo..cam tu ea...Ada kimia antara kita " balas si dara semula.


Ada sesiapa percaya akan perkara ini ??? Sila angkat tangan, angkat tangan tinggi-tinggi biar saya lihat.

Tapi sesekali aku berfikir, memang cukup sempurna dan tak silap walau sedikitpun ciptaan Allah S.W.T. Ini kerana semuanya dicipta mengikut fitrah. Sehingga sekecil-kecil zarah pun ia masih ada pasangannya. Siapa kata aku tipu ???  Betul la, pasangan proton ( + ) adalah electron ( - ). Kalau mak atau bapak korang suruh cari pasangan mestilah berlainan jantina. Ish...ish..ish...

Tapikan aku ada kisah tentang aku dan orang yang tak boleh nak ikut fitrah alam. Kisahnya macam ini. Satu malam sedang aku dan rakan-rakanku sedang berbual-bual. Tiba-tiba telefon kesayanganku berbunyi ..

"Tuuut...tutttt.." telefon berbunyi. Nombor yang terpamer bukanlah nombor yang aku kenali.

"Hello...nak cakap dengan sapa ? " aku sambut panggilan itu.

"Hey..you, kita boleh jumpa tak " kedengaran suara lelaki yang sedang bercakap.

"Jumpa ??? ni sapa ni ?? Saya tak kenal awak lah " balas aku dengan seribu persoalan.

"Issh...you ni... I jumpa nombor you dekat jamban, Terminal 1 lah.." balasnya dengan suara manja.

Heeee!!! Menyeramkan dan  mengelikan sungguh.

"Maafkan saya, akak ke abang ke pakcik ke..saya tak main lah benda-benda macam ni " terang aku menahan rasa marah dan malu.

"Ala..aku bukan nak apa-apakan kau lah, aku nak jumpa belanja makan jer.." secara tiba - tiba suara manja tadi jadi garau dan kasar.

Aku tengok telefon dan tekan butang off. Habis cerita.

Apalah bangsa kita sekarang, dah baik -baik Allah ciptakan Adam untuk Hawa nak cari jugak spesies kaum Nabi Lut A.S. Songsang betulah. Kalaua aku jumpa mamat yang tulis nombor aku kat JAMBAN , nak aje aku basuh kepala otak dia.

Jalan-jalan kena tengok-tengok jugak..Takut-takut jadi barang panas macam aku. Hahahaha...

No comments:

Blogger news

Blogroll