9.23.2010

Jalan: ApA MaKnA SeMua???

Jalan sedih berkisarkan begini...

Kalau anda seorang gadis yang sedang berfikiran waras dan sihat. Saya ingin ajukan satu soalan.

"Antara lelaki baik dan jahat mana anda pilih???" Jawab sendiri dalam ati ada kena mana-mana tak.Sory pasal dah lama tak post sebab banyak keja yang kener settel dalam minggun nih. Macam ni lar aku lepas raya. Bila raya jer dan selepas tu mesti ada jer yang tak kena. Sebab bnyak berlaku dalam seminggu nih.

Mulakan dengan kisah aku nih, hari sabtu minggu lepas. Aku telepon cik gadis yang dah lama tak dengar kabar. Macam mana dia skang, pasal aku memang dah tak mau contac pasal tak mau dia tergangu study. Ntah macam mana dia pon skarangd ah lain lar, lambat jawab tepon dan kalau dapat cakap pon sekejap jer.

Tapi kali ni aku dapat cakap lama, ingat macam dulu lagi dapat lar balik semula jadi cam dulu ok jer. Tapi memang tak semua mimpi dan kisah indah akan berlaku dalam idup kita setiap hari. Keesokan harinya, aku bangun awal sebab nak kejut cik gadis bangun tido,dapat solat awal.Call 2,3 kali tak dapat. Maybe penat kot...

Selesai solat, try call lagi tak angkat jugak, lepas tue aku sambung wat asgment.Cuba sedapkan ati nagn bagi alasan-alasan yang baik dalam fikiran. Maybe dia tngah tido,atau solat nanti dia msg alr kaklu dah siap...Aku sebolehnya nak fikir baik2 jer.

Try call lagi tpat kul 8.00 ingatkan sumer dah clear so gadis dapat angkat..Keputusan nya sama jer.Tiada jawaban..Mungkin gadis sedang tidur lagi atau wat keja rumah...Trus mendail dan mendail setiap setengah jam..Aku mulai risau akan apa yang tngah berlaku. Hantar msg dan try call no lagi satu.Masih juga sama.

Mula tersenyum sebab tngok beberapa lampiran kuning sudah siap berisi. Ini bermakna sumer assigment aku dah siap..Tapi masih juga gadis tak menagkat telepon..Mana dia pergi yea..

Hinggalah pada jam 6.36 petang, ada msg masuk dari gadis...

"Dah nak gerak balik tmpat blaja"

Aku punya pelik knap baru ptang dapat msg, try tanya "Knapa tak angkat tpon?"

Gadis jawab " Maaf sbb tak angkat, ada pkara nak bg tau"

"Apa dia?? " aku baals balik..

"Saya dah lama nak bg tau tapi takut" gadis balas

"Apa dia bg tau je" aku tanya.

"Ini akan myakitkan ati awak " gadis balas lagi

"Apa dia bg tau je, saya dngar" aku balas balik,..

"saya tak mau tipu diri saya ngan awak" gadis tlis.

"pelik.."aku cakap.

"sbnarnya saya suka org lain" gadis cakap.

"sapa?"aku tanya

"my fren" balas gadis....

spanjang msg yang lain sume penuh ngan kata dan tanda tanya.

LAST Soalan aku kat dia"

"tak cukup baik ker saya banding ngn dia"

"Baik, awak baik dia jahat sbb tu saya pilih dia"

So,pmpuan kat luar sana, kamu minat ker lelaki jahat ...Aku punya lar PELIKKKKK!!!!!

pIE jalan -jalan ingat jugak lar sket2

No comments:

Blogger news

Blogroll