6.03.2011

Jalan : Ohh...DuNiA SuDaH tUa...

Jalan-jalan aku tersedar dari satu perkara..


Petang tadi sambil-sambil gembira tengok dapat prezen dari contest Hari Ibu dekat blog Abang Joe Klik Sini, aku blogwalking dekat Blog Lovesuck..Sini pasal kes budak 14 tahun perempuan hilang "DARA" nya !!! . Sebelum ini dia boleh katakan kat public dengan cara menulis pada blognya yang dia sudah kehilangan daranya...Aissh. Tak malu ker ?????

Aku mula-mula baca memang gelak macam tak betol je budak perempuan tulis bab-bak dalam kain ni secara terbuka. Tapi memandangkan teknologi semakin moden, agama tidak lagi menjadi ukuran, bila maksiat itu seperti perkara yang sudah boleh dimakan, bila hubungan bebas dalam keruncingan dan hubungan sejenis mendapat tempat, jadi aku tak pelik dan hairan. Macam kes mamat Gay mana post dalam Youtube - Saya Gay dan Saya OK!. Hisshh...melalut kepala lutut dia. Bab-bab Gay aku sensitif, sebab ada Gay buat palat kat muka aku, kurang ajaran Agama betul mereka ini.

Aku memandang isu ini sebagai satu kebejatan yang semakin lama ia semakin menjadi resam dalam kehidupan masyarakat kita, Terutamanya Masyarakat Melayu dan Beragama Islam. Yelah, kalau makbapak sekarang anak perempuan atau lelaki nak keluar dengan pakwe ke, tunang ke apa cam boleh bagi free2 jer. Tau lar kome tak risau sebab tunang anak dia pakai ketayap kat kepala. Tapi pakcik, yang pakai ketayap kepala ni pon boleh tumbuh tanduk kat kepala kalau nafsu menguasai diri heh...Nauzubillah.

Yang jadi marahnya bila orang -orang ini membuat benda-benda pelik ni boleh bangga dengan kawan-kawan dia. Analoginya ia macam dia ni suka meludah, sekali tu dia meludah kelangit tak sempat elak kena muka sendiri..

Nak kenal budak tu ? Tak payah cari sendiri...Kalau anda nak nasihatkan dia cari dan basuh dia cukup-cukup. Pesanan ini bukan untuk para ustaz dan ustazah tapi kepada semua rakyat Malaysia yang berperkerti dan berkeperihatinan yang tinggi..

Adios !!!

Jalan-jalan aku melompat-lompat tak tau apa maknanya....Dunia sudah tua..

No comments:

Blogger news

Blogroll