6.06.2011

Jalan : KiAmAt SuDaH dEkAt...

Jalan-jalan semalam jumpa satu perkara yang buat aku rasa macam nak termuntah...

Tapi fikir-fikir balik, apa nak pelik, realitinya ada disini dan disana.

Okeh, semalam aku jumpa satu video kat youtube tentang seorang remaja perempuan yang berusia 18 tahun ada hubungan yang sangat-sangat spesial dengan AYAH nya, kiranya dia anggap ayahnya ini sebagai teman lelaki dan dia sangat cintakan ayahnya. Katanya dia juga pernah !@#$%^& dengan ayahnya dan menganggapnya ia adalah cinta  ???? What the....!!!!

Ayahnya pula bila ditanya apa yang dia nampak bila lihat anak perempuannya.

Dia jawab "She is my soulmate" reaksi muka selamba..What the ...!!!!



Tapi aku tak pelik sangat,pasal bukan dekat Amerika sahaja yang ada masalah macam ni. Kalau kat tempat kita ni kira kes-kes sumbang mahram la. Dulu aku ada tengok satu rancangan yang temuramah banduan -banduan yang disabitkan kesalahan merogol dan mencabul anak sendiri.

"Macam mana pakcik boleh tergerak nak buat benda tu kepada anak pakcik sendiri " tanya wartawan.

"Pakcik balik rumah gelap, masa tu pakcik mabuk, bila pakcik tengok dia dengan mak dia macam tak ada beza je, jadi pakcik pon buat lar" jawab sambil muka dikotak-kotak tutup pakai image censored.

Yang ni agak pelik dan  juga cam !@#$%^& ...Ada jugak yang kata....

"Pakcik dah besarkan dia, beri makan dan pakai, apa salahnya kalau pakcik merasa dulu sebelum orang lain" What the...!!!!

Jadi kepada semua insan-insan yang bergelar ayah dan anak. Jangan jadi macam family kambing. It not okey.

Dunia semakin sesak, dengan pencemaran fizikal dan minda peghuninya. Sesekali aku merasa takut akan keadaan ini kian berlaku. Sampai kita sendiri tidak merasa pelik dan hairan. Begitu tebal ketahanan kita dalam menerima berita seumpama itu. Hmm...

Jalan-jalan mohon dielakkan segala yang berlaku ini dalam keluarga kita. Didiklah diri dan hati dengan nilai-nilai agama..Wallahualam..

Jalan-jalan melihat kehadapan dengan penuh tanda tanya ???

5 comments:

blog-tips-kurus said...

Astaghfirullah.. minta dijauhkan..

Raden said...

oke..ini serious gila!! bapak die tak gune satu sen pon. cam gampang! aaaarrgghhh!!! marahnye!! marah!!!

MoHaMaD $y@F!e said...

tau takpa..dasar bajingan

Onitsuka_hana said...

pernah dengar ceta nie..suka sama suka.dah mengandung pun kan

MoHaMaD $y@F!e said...

tu lar kalau dunia ni dah tua..

Blogger news

Blogroll