3.09.2011

Jalan : HaRi Ini DaLaM sEjArAh

Hari ini dalam sejarah...

Korang pernah jadi maskot sukan tak ? Ala kalau dulu masa sekolah ada hari sukan sekolah, kita akan betanding ikut rumah dan pasukan masing-masing. Biasa rumah ni mesti ada..Merah, Biru, Kuning dan Hijau.

Tapi masa aku belajar di High School Batu Pahat. Kami ada lima rumah sukan. Merah, Biru, Kuning,  Hijau dan  Coklat. Yeahhh...!!! High School is totally different.!!!

Sekarang aku di IPG duduk dalam rumah Merah a.k.a Ledang. Hari ini merupakan hari Kejohanan Olahraga Tahunan IPG Kampus Kota Bharu.

Tahun sebelumnya memang ada diadakan. Cuma tahun ini aku tak terlibat secara keseluruhannya sebab ada tugasan sebagai badan Unit Bruniform Bulan Sabit Merah Malaysia.

Kalau dulu tahun lepas siap buat gila-gila punya preparation. Dari hiasan rumah, hiasan perbarisan dengan maskot dan kostume semuanya cukup lengkap.

Memang tak dapat aku nafikan Hari Sukan Sekolah tak pernah lari dalam kamus hidup seorang guru dan bakal guru. Ia memang lumrah kepada insan bergelar Guru.

Apa-apa pun...

Ucapan Terakhir dari aku...

Selaku Naib Yang di-Pertua Jawatankuasa Perwakilan Pelajar Institut Pendidikan Guru Kampus Kota Bharu 2011, Saya mengucapkan ribuan terima kasih dan syabas kepada Semester 5 PISMP Amb Jan 2009 atas kejayaan dalam menjayakan Kejohana  Olahraga Tahunan 2011. Sekalung tahniah atas segala usaha gigih anda.

KOT 2010- Ni Dulu Punya HO3...
Jalan-jalan selamat pulang bercuti kepada semua warga IPG KKB.

No comments:

Blogger news

Blogroll