3.09.2011

Jalan : BuLaN SaBiT mErAh MaLaYsIa...

Jalan-jalan mencari orang pengsan hehe...

Raja Hafizi dalam mod cemas + bergaya
Hari Kejohanan Olahraga Tahunan telah menutup tirainya semalam. Dengan keadaan cuaca yang pada mulanya agak membimbangkan kerana hujan renyai-renyai serta lebat silih berganti pada awal pagi kejohanan.

Namun itu tidak mematahkan semangat warga IPG Kampus Kota Bharu dalam menjayakan temasya sukan yang julung kali untuk tahun ini. Pihak penganjur PISMP Sem 5 telah bersedia sejak awal pagi. Mereka mengurus setiap perjalanan yang bakal berlangsung pada hari ini.

Acara dimulakan dengan upacara perasmian oleh Tuan Pengarah Tuan Haji Hashim B. Deraman. Perarakan masuk kontinjen perbarisan dan badan beruniform merupakan satu penghormatan bagi setiap pasukan yang bertanding serta badan beruniform yang turut serta.

Berdirinya aku dalam satu barisan pasukan Bulan Sabit Merah Malaysia adalah satu kenangan manis buat diriku. Ini kerana, mungkin pertama kali aku terlibat secara serius dengan badan beruniform. Satu perubahan yang dapat aku katakan kepada diriku.

Tidak dapat dinafikan ia memberikan aku pengajaran betapa pentingnya kita membantu orang yang sedang dalam kesusahan. Lebih-lebih lagi mereka-mereka yang sedang dalam keadaan yang memerlukan.

Semalam ada beebrapa orang rakan-rakan perserta yang menjadi pesakit kami. Sedikit sebanyak kami merasakan yang kehadiran kami di temasya ini memberikan makna yang tugas kami dihargai.

Sumber Gambar Hishan Hashim ( Photographer)

Ni g.p yang terjatuh masa acara 800 m.
Posing budak-budak BSMM
Chu Khoon Thin sedang menenangkan pesakit.


















Jalan-jalan ada sesiapa nampak stretcher ??

Blogger news

Blogroll