12.19.2010

Jalan : AkU BeRgELuMaNg DeNgAn...??

Jalan - jalan hujung minggu cuti-cutiku...



Minggu ini bapak aku cuti hari  khamis dengan ahad. Maka aktivitinya ialah mak mintak betulkan tangga rumah dapur..

Secara otomatiknya aku kenalah bergelumang dengan pasir,simen, cangkul dan penyodok pasir (scope).

Kerja sebagai buruh kasar atau buruh binaan memang penat. Ini baru projek cikai-cikai belum yang melangit macam KLCC tu..

Apa-apa hal pun ini aku sediakan resepi untuk buat bahan-bahan campuran binaan mengikut skala dan keperluan. Kalau ada salah tolong tegur

Konkrit - Simen + pasir + air + batu kerikil + acuan + urat besi (besi diikat sebagai urat).

Plaster - Simen + pasir halus( pasir plaster warna oren keperangan) + air

Loose( bagi permukaan licin ) - simen + air + kapur (gunakan yang untuk plaster and loose)

Ingat!!! Air kena ada dan ia penting. Kacau dengan sebati dan jangan tidak. Kalau tak tak menjadi.

Ini kasut aku dulu 2007-2009
"Adidas Staten Island Limited Edition"
-Design For Staten Island Celebration-
Skang aku pakai buat kerja jer. Hahaha...Buruh Binaan Berjaya!!!


"Ampun pak saya nggak bersalah, datangnya cuma mau cari rejeki ( rezeki) - PATI ( Pendatang Asing Tanpa Izin).

Jalan-jalan, mana kuli-kuli Indon atuk aku nih...Tak nampak batang idong pon...

No comments:

Blogger news

Blogroll