10.24.2012

Jalan : Tahun Ini Sekali Lagi

Macam tahun lepas juga, aku tak balik masa Hari Raya Aidiladha.

Kawan - kawan rumah aku semua balik da. Ari tu aku sakit malam-malam sorang-sorang hahaha...takpa bukan bermakna aku manja tapi memang aku berkeras tak balik. Nak buat macam mana, bak kata KJ aku, "Apa boleh buat..."

Housemate aku ada jugak ajak jalan dan duduk rumah diorang. Tapi aku mintak maaf awal-awal maksud aku, memang kalu ikutkan hati tu nak jugak beraya, tapi aku suke beraya sorang-sorang. Hehe..bukan apa cuma pengalaman mengajar kita menjadi lebih tabah.

Kalau aku ceritakan masa tu aku dalam tingkatan 2, masa tu aku bali rumah atuk dan masa tu jugak raya korban. Memang anak-anak atuk aku ni termasuk mak aku sendiri masa tu tak balik pagi raya. Adalah aku ngan atuk aku dan nenek aku. Masing-masing faham, anak-anak ada hidup dan ada masalah masing-masing.

Tapi aku ingat lagi, pagi tu aku pegi solat sunat Aidiladha ngan atuk aku berdua. Naik moto CAC yang da ilang tahun tu jugak. Hahah...tapi memang cool je, tak ada apa nak disedihkan dan diratapkan, macam tak biasa pulak.

Kadang aku cakap, kalau aku ni sayang duit nak beli tiket dan nak korban masa memang tak patot. Sebabnya, boleh sangat nak balik, boleh sangat nak balik sana -sini cuma....Aku nak jugak merasa sedih -sedih hahah...

Kepala aku pening da ni banyak sangat makan ubat deman dengan ubat selesema. Musim hujan ni jangan main ujan, memang boleh demam kalau tak tahan. Apa-apa pun..

Selamat Hari Raya Aidiladha....

Jangan main mercun...tak ada mekdahnya.

No comments:

Blogger news

Blogroll