10.13.2012

Jalan : Impian Saya

Semalam aku berborak dengan Jakpa@ShafiqAzli@PenyajakComel@AskardanGuruSepenuh Masa@Housemate aku.

Semalam aku ada tanya dekat dia macam mana nak jadi penulis buku kat PTS, dia cakap susah sikit nak hantar karya dan dia bagi pun dalam sekitar 7.5 pesen je untung. Tapi kalau ko berminat boleh cuba tak ada salahnya.

Jadi malam semalam aku sebenarnya sedang merancang-rancang, apa kata kalau aku nak mencuba nasib. Memang bakat menulis tu tak ada aptah lagi nak menulis panjang-panjang. Agak sukar bagi aku yang malas untuk menghadap skrin word duapuluhpat jam.


Semalam aku meneruskan kerja aku sebagai pembuat asaimen orang untuk student (student yang da tua2). Nasib baik dia bayar baik, kalu tak bayar kirim salam aku nak buat. Memandangkan ex-roomate aku Apih datang meminta kau meformat laptop bakal bini dia, jadi aku tanguhkan kerja tu sambil melayan Doremon Last Epsiod. Sambil-sambil format tu, aku duk bual-bual ngan Apih pasal macam mana nak buat AR sem 8 nanti.

Sebenarnya aku sedang dalam sakit kerinduan yang amat sangat. Sebab semalam cuma nampak kete Cik Gadis je. Tuannya pun tak dapat jumpa. Cukupla dapat bye-bye dia kat tepi pagar tenis semalam. Balik rumah semalam dapat mamam donat Cik Gadis bagi.

Jadi semalam lepas format laptop, aku pun turun, tngok Jakpa duk sedih-sedih melayan cerita Drama Crekarama TV3. Kata dia citer tu sedeh. Aku pun join jakpa masa babak-babak last cerita. Aku cuma dapat tengok part yang dia cakap ngan laki dia. 

"Abi......."
"Umi....."

Lepas tu aku duk sibuk cakap kat Jakpa.

"Kalu kita dapat tender tulis skrip drama mesti masyuk kan Jakpa " aku berkata.

"Ngek ko, ko ingat senang ke nak buat skrip, citer cam ni pun berapa kali edit baru buleh jadi" balas Jakpa sambil terpisat-pisat menahan mata mengantuk.

"Wei pa, aku penah tengok skrip cerita Semerah Padi yang P.Ramlee buat tu, agak gila jugak la nak buat, siap ada kena bagitau macam mana nak place kamera.

"Takpa, Pie, kalau ko berminat dan ada rezeki mesti buleh nya" Jakpa memberikan kata-kata semangat kata aku.

Jadi aku pun dengan bersemangat naik ke bilik, duduk atas tilam bujang aku dan tidor.

"Semoga aku bermimpi menjadi penulis terkenal..huh! "

"Zzzzzzzzzzzzz.....kroh2 tidor"


Memang takat mimpi je aku buleh dapat.

No comments:

Blogger news

Blogroll