1.01.2011

Jalan : MuLaKaN SeSuAtU yAnG bAiK...

Sepertinya saya sedang tekun menaip telah lama tidak menaip.

Sudah lama tidak berjalan-jalan...


Seringkali kita akan menghadapi ujian dan cabaran hidup yang penuh berliku dan kadangkala kita jatuh. Jatuhnya kita kadang mampu bangun sendiri dan kadang memerlukan tangan-tangan yang kuat untuk bergantung dan bertahan. Sedang kita juga terpaksa menghadapi seorang diri. Namun, itulah hakikatnya, sesuatu yang dimulakan harus di habiskan. Samada dengan baik atau tidak dapat berakhir seperti yang kita inginkan.


Berbalik pada hidup saya sekarang...masih menghadapi liku-liku perjalanan yang masih lagi jauh dan yabng pastinya ia merupakan satu perjalanan yang akan dihiasi dengan pelbagai suka -duka, tangis -tawa, asam-garam, mehnah dan tribulasi, dan kalau radical -stud- fight for humanity and against capitalism- High Council - masih dalam usaha untuk kesana.

Jalan-jalan yang kita lalui dan yang telah kita lalui merupakan  jejak-jejak tapak kaki yang melakar warna -warna serta corak hidup kita. Ingin kita lakarkan seperti yang kita bayangkan tetapi bukan semuanya akan sebegitu sempurna dan menjadi nyata. Memerlukan masa dan kesabaran dalam mencorakkan hidup ini. Satu permulaan yang baik dan ia harus juga diakhiri dengan baik.

Jalinan yang octet memerlukan pengorbanan dalam ikatan kovalent atau ionic. Secara ironinya...

No comments:

Blogger news

Blogroll