10.22.2011

Jalan : Bini-Biniku Gangster

Ini Review Filem. Jalan-jalan E nak cerita sikit pasal filem ini.

Okeh, memandangkan ia pun dah agak lama keluar panggung dan memang meletup sebab menggandingkan pelakon-pelakon yang tidak asing. Antaranya Shaheizy Sam, Yana Samsudin dan Intan Ladyana atau dalam erti kata lain pelakon-pelakon filem Adnan Sempit. Ahkaz...

E dah tengok cerita ni, mulanya memang menarik. Penceritaan sebuah keluarga normal yang pada azalinya. Bermula dengan pengenalan Yana  bertindak sebagai Kak Yong yang menjadi ketua gangster setelah diamanahkan oleh bapanya. Namun, dia terpaksa akur dengan kekurangan dirinya yang tak boleh mengandung dan mencari calon isteri untuk suaminya. 

Kemudian bergerak babak famliy yang sememangnya menjadi asam garam hidup bermadu satu rumah kompom-kompom gaduh. Memang lucu+lawak+mengarut pun ada. Tapi E paling suka kalau masa bini-bini dia cover untuk tak gaduh depan suaminya. Tapi kantoi jugak lama-lama.
Lebih parah bila bini baru yang juga madu Yana, jugak gangster. Tu yang jadi tajuk bini-biniku gangster. Tapi kalau nak diikutkan macam ada elemen cerita skuel My Wife Is Gangster (2006)

Apa-apa pun Filem Malaysia ada keaslian dan konsep yang tersendiri. Memang kita juga mampu bersaing dalam arena filem tanah air kita. 

Apa-apa pun kredit to Syok.org

Link download cerita ni. Klik Untuk Download



Jalan-jalan memang humm....

No comments:

Blogger news

Blogroll