2.27.2011

Jalan : AkU InGiN bErTaNyA...

Jalan - jalan aku tengah bingung nih...

Persoalan yang berlaku ialah aku nak tanya tentang satu situasi.

Macam ni, kalau korang ada teman wanita atau teman lelaki

Mesti korang sayang dia kan ?

Tapi dalam masa yang sama dia ada adik angkat la, abang angkat lar, sampai ada yang terangkat.

Ketika aku ke Radio Malaysia Kelantan@ Kelantan.fm. Dj Farid bertanyakan kepada aku.

"Apa pendapat awak, sekarang ni ada satu situasi, lelaki @ perempuan ni ada buah ati tapi dalam masa yang sama ada teman tapi mesra, peliknya mereka boleh telanjur dengan teman tapi mesra mereka."

Minggu lepas aku ada baca akhbar Metro berkenaan ruangan tanya kemuskilan.

Ada seorang mamat ni bertanya pada siapa dia harus bertanggungjawab, pada tunang dia atau pada teman tapi mesra yang sedang mengandungkan anak dia. Motivator balas, dia kena bertangungjawab pada teman tapi mesra dia. Pelik kan ? Bukan dengan kekasih atau tunang dia tapi dengan teman berbual atau kawan baik sendiri mereka buat perkara tu.

Tapi serius lar...

Memang kalau tak kawal semua tu, dari teman berbual boleh terjadi teman tidur nauzubillah..



Jalan-jalan ingat -ingat lah Yang di.Atas sedang memerhatikan kita...

No comments:

Blogger news

Blogroll