6.29.2012

Jalan : Berfikir Sejenak

Memandangkan E dah lama tak menulis perkara-perkara yang sedap untul dikongsikan, macam makanan pulak, tapi takpa lah, sebabnya memang nak sangat bercerita pada reader-reader semua.

Seperti yang aku sedang lalui hari ini, aku tengah dalam awal semester ke -6 untuk pengajian menjadi guru ini. Sekarang ni macam-macam jugak perkara yang aku sedang usahakan untuk mencari semangat memulakan semester baru ini.

Apa nak buat yea sepanjang bulan ni  hurmmm ?? Rasanya memang tengah menunggu untuk sampai waktu praktikum Fasa 2 dan menunggu datangnya bulan Ramadhan yang mulia lagi barokah. Walau bagaimanapun harap semuanya sihat dan selamat sejahtera hendaknya. 

Kebelakangan ni E banyak lalui peristiwa-peristiwa menarik dan ada yang membeeri kesan. Cuma masa idea itu ada E biar je ia berlalu. Memang bukan mudah untuk menulis dalam pada masa yang sama mengabaikan idea-idea yang segar berlalu dan hilang. 

Cuma merujuk kepada salah satu peristiwa yang mana pata petang tu E on the way nak pegi beli minyak moto dekat stesyen minyak. Sedang menunggu kenderaan dekat satu simpan  yang sesak, datang dari arah bertentangan sebuah lori kelapa sawit membelok masuk ke simpang E sedang menunggu tu. 


Dengan tidak disangka-sangka sebijik kelapa sawit tercampak keluar dari lori tu, dah la lori tu laju, momentum dia pun laju. Buah kelapa sawit yang berduri tu meluru ke arah E kena juga sikit kat kaki. Kalau kat kepala memang jem  kepala-kepala E.

Memang kalau dikutkan baru dalam 2 minggu E baru beli Polisi Insurans Etiqa, dan kalau kemalangan ni boleh cover tapi kena la kemalangan yang betul2 malang lar. Tapi jujur E cakap, kalau nak sangat dapat banyak duit melalui eksiden patah sana, patah sini. baik jangan, dan baik jauh. Hilang jari atau kaki ni memang kalau dibayar insuran tu banyak. Tapi banyak mana pun nikmat untuk ada sempurna anggota semua tu tak dapat dinilai deagan wnag bertimbun-timbun. Serius.



No comments:

Blogger news

Blogroll